van Bangkok via Penang naar Sumatra ( Indonesie ) - Reisverslag uit Medan, Indonesië van herman en johan - WaarBenJij.nu van Bangkok via Penang naar Sumatra ( Indonesie ) - Reisverslag uit Medan, Indonesië van herman en johan - WaarBenJij.nu

van Bangkok via Penang naar Sumatra ( Indonesie )

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg herman en johan

22 Januari 2013 | Indonesië, Medan

Bij terugkomst in Bangkok gaan we ook weer langs het GPO ( niets!) en halen onze achtergelaten bagage op, waarna we na 1 nacht hotel de volgende middag om 15.00 uur met alweer zo’n voortrazende bus naar Phuket scheuren, waar we na weinig slaap - ondanks de airco en de ruime zitplaatsen - en een lekke band om 05.45 uur arriveren. Het is er warm en we brengen de dag door met rondlopen, een beetje eten en wat slapen. De volgende dag gaan we voor het eerst deze reis naar het strand, Patong beach, waar het ondanks de aanwezigheid van witte mensen erg rustig is; we klauteren over rotsen, zwemmen in een heerlijke zee, en merken, dat we behoorlijk verbrand zijn. We blijven daarom de dag erop in onze kamer en doen wat huishoudelijke klusjes, zodat we vervolgens onze reis voort kunnen zetten met o.a. schone kleren. Door overstroomde gebieden reizen we naar de grensplaats met Maleisië, Hat Yai, voor een overnachting, zien op de tv een interview met minister Vredeling over de eventuele aanschaf van de Mirage en bereiken de volgende dag na een reis met de trein Butterworth, waarna we met de veerboot oversteken naar het eiland Penang, met als belangrijkste plaats Georgetown.
In deze plaats valt het grote aantal Indiërs en Volvo’s op, tevens zijn alle godsdiensten hier ruim vertegenwoordigd, waar we na drie maanden reizen veel van hebben gezien en geleerd. Alles is er goedkoop, dus doen we ons te goed aan vruchten, lekker eten, film kijken etc. We reserveren de boot naar Indonesie, lopen weer rond, huren ook een dag fietsen, gaan langs het ABN kantoor om uit te zoeken, hoe er geld uit Nederland naar Jakarta gestuurd kan worden, want dat we het niet redden met het geld, dat we bij ons hebben is nu al duidelijk. Op vrijdag 17 januari pakken we onze spullen om naar de boot te gaan, maar helaas, die komt pas morgen aan, dus weer terug naar het hotel. We gaan de volgende dag om 15.30 uur aan boord met nog een 20-tal reizigers en bivakkeren onder een dekkleed op het dek ( echte dekklasse ). Om 17.00 uur vertrekken we dan toch en genieten van een sobere maaltijd ( rijst + ei+ sambal ), kletsen wat met medepassagiers, zien voor de boeg dolfijnen zwemmen, slapen slecht en worden de volgende morgen wakker van regen en onweersbuien. Om 10.00 uur op zondag 19 januari legt de boot ( voor de duidelijkheid: het heeft de grootte van een vissersboot ) aan in Belawan, de haven van Medan. Indonesie is bereikt.

Tags: dekklasse